Každý zkušený markeťák vám řekne, že bez „vyhledávačky“ to většinou prostě nejde. Její hlavní výhodou je totiž to, že necílíte na uživatele někde při čtení článku nebo sledování videa – vy ho totiž oslovujete ve chvíli, kdy právě váš produkt nebo třeba přímo vaši firmu hledá. A nebylo by nic horšího, než aby vás v tu chvíli nenašel, nebo dokonce našel vaši konkurenci. Je to vlastně jako byste v minulém století nebyli ve Zlatých stránkách.
Jak to teda vlastně funguje?
S nadsázkou někdy říkáme, že jde o takové „podplácení vyhledávače“. Ten totiž na nějaké klíčové slovo, tedy to, které zadáte jako dotaz a stisknete Enter, zobrazí vždy ty nejrelevantnější výsledky. Pokud se však na nějaké klíčové slovo nezobrazí odkaz na vaši stránku tak vysoko v seznamu výsledků, jak byste si představovali, můžete to právě vyhledávací reklamou změnit. Zaplatit vyhledávači za to, že na toto klíčové slovo zobrazí odkaz na vaše stránky co nejvýš.
Jak to vypadá v praxi?
Pokud máte třeba malé kadeřnictví v Krči, určitě byste se chtěli zobrazovat mezi prvními výsledky v případě, že někdo zadá do vyhledávače klíčová slova „kadeřnictví Krč“ nebo „nejlepší kadeřnictví v Krči“ a třeba také „kadeřnictví Praha 4“. Pokud to však zkusíte a na tato klíčová slova se třeba vůbec nezobrazíte na první stránce s výsledky, je to ta ideální příležitost pro vyhledávací reklamu – ta vás dostane třeba mezi první 3. Navíc neplatíte hned za pouhé zobrazení, ale až v případě, že na vaši reklamu někdo klikne. No není to super?