HbbTv – programatická reklama v televizi

Pokrok nezastavíš. A podobně, jako se objevila a rozvíjela programatická reklama, se musela nějakým způsobem posunout i reklama televizní. A když se začaly objevovat televize s internetem, pár chytrých hlav se dalo dohromady a rozšířili možnosti programatiky i na TV obrazovky.

 

Co to teda vlastně znamená?

Představte si televizní obrazovku jako dvě vrstvy na sobě. Na jedné, té spodní, běží nějaký pořad. A na té druhé, která je nad ní, máme možnost zobrazovat bannery různých formátů, dokonce i pouštět video spoty nebo otevírat jednoduché aplikace.

 

Co nám to přináší za možnosti?

Vlastně paralelu všech možných výhod, které má programatická reklama na počítačích a v mobilech, akorát převedená do televize. A tím myslíme například:

Nižší cenu
I tady je cena za zobrazení určovaná ve virtuální aukci, tedy tržně. A ani tady není překvapením, že tato cena je výrazně nižší než ceníková cena, o kterou si televizní stanice říkají při přímém vyjednávání.

Možnosti cílení
Jsou také výrazně širší než u klasické spotové televizní reklamy:
a) kanál – programatická reklama je dostupná na široké škále populárních televizních kanálů – od těch nejsledovanějších po malé, ale úzce zacílené
b) lokalita – vybírat můžete státy, regiony, města, nebo dokonce jen konkrétní městskou část
c) čas – den, hodina, dokonce i přesné minuty – toto cílení vám zajistí, že můžete reklamu zobrazovat přímo v konkrétním vybraném pořadu

Menší rozpočty
Z podrobných možností cílení je jasné, že si můžete velice úzce vyspecifikovat cílovou skupinu – a jestliže je malá, bude vám na ni také stačit malý rozpočet. Už nemusíte mít statisíce, aby se s vámi vůbec televize o nějaké kampani bavila. Jste třeba obchůdek v Horních Počernicích? S programatikou si relevantní reklamu v televizi pro své lokální publikum můžete dovolit i vy. Třeba za 10 000 korun až 10 000 zobrazení banneru.

Možnosti interakce
Zobrazením banneru to hlavní může teprve začít. Díky možnostem tzv. červeného tlačítka můžete diváky vyzývat k interakci – jeho stisknutím si například mohou spustit video nebo otevřít vaši aplikaci. V té pak můžete třeba představovat své produkty nebo ukázat virtuální prohlídku vaší prodejny. Nebo spousty dalších věcí.

Viditelnost, měření a analýza
Jedna z hlavních výhod spočívá také v tom, že banner či spot se zobrazí pouze bezprostředně po přepnutí na požadovaný kanál – tedy v momentě, kdy má televizní obrazovka 100% pozornost diváka. Počty zobrazení, statistika míry interakce, sledovanost videa a další čísla v reportu jsou samozřejmostí.

Naše realizace:

Zpět na výpis služeb