Programatická reklama – RTB

Programatická… problematická… cože?
Je to vlastně taková internetová dražba. Zkratka RTB znamená real-time-bidding, což značí přihazování-v-reálném-čase. Jednotlivá zobrazení vašich bannerů se totiž nakupují v takové super rychlé online aukci. A to s sebou nese obrovské výhody, podívejte se jaké:
   –   Tak v první řadě je to nižší cena. Tu už totiž neurčuje vydavatel, tedy vlastník dané webové stránky, na které chcete svou reklamu zobrazit, ale určuje ji trh.
   –   Druhou výhodou je množství webových stránek, na kterých se reklama může zobrazit. Do této takzvané programatické sítě je totiž zapojeno 99 % českých a velké množství zahraničních serverů, a díky tomu není nutné komunikovat s každým vydavatelem zvlášť – na všechny z nich se dostaneme z jednoho jediného systému. Je to něco jako Mall – tam taky koupíte všechno. My takhle nakoupíme reklamu na webu pro zahrádkáře, stránkách pro mladé maminky i na seznamce.

 

A komu se to teda zobrazuje?
No a to je právě to. Díky tomu, jaké všechny stránky jsou do programatické sítě zapojeny, si můžeme všemožně vymýšlet, jakým způsobem reklamu zacílit. A jak to děláme?
   –   Můžeme si samozřejmě vybrat okruh tematických webových stránek nebo dokonce konkrétní domény, kde reklamu zobrazíme a tím zasáhneme tu správnou cílovou skupinu.
   –   Můžeme ale také naopak cílovou skupinu určit podle toho, jakou má dané zařízení prohlížecí historii. Ta totiž o člověku prozradí třeba to, o co se zajímal ve vyhledávání v minulosti. Bannery pak tomuto člověku můžeme zobrazit bez ohledu na to, na jaké webové stránce se nachází právě teď – protože víme, že o náš produkt zájem má. Třeba si před několika dny prohlížel šperky, ale žádné nekoupil – my mu teď reklamu na šperky můžeme zobrazit třeba i na stránkách o motosportu.
   –   Samozřejmě můžeme cílit podle lokality na kontinenty, země, regiony, města i městské části podle PSČ. No a nebo podle konkrétní adresy nebo GPS souřadnic na jeden konkrétní bod a okruh kolem něj – třeba 100 metrů. Tomu pak říkáme hyperlokální cílení.
   –   Můžeme zobrazovat různé bannery různým uživatelům podle toho, jaké části vašich webových stránek navštívili. Třeba děkovný banner těm, kteří dokončili nákup na vašem e-shopu. To je takzvaný retargeting.

 

To je super, že? Ale to ani není všechno!
   –   Tahle technologie je dostupná na všech obrazovkách – což kromě počítačů zahrnuje také tablety, samozřejmě telefony, ale dokonce i televize! To je tak super, že jsme tomu věnovali samostatnou stránku – navštivte ji ZDE. (link na productpage HbbTV)
   –   Každé zobrazení se nakupuje jednotlivě, takže je jedno, kolik jich nakoupíte – žádná množstevní sleva neexistuje. To znamená, že pokud je vaše cílová skupina malá, můžete efektivní kampaň nakoupit už za jednotky tisíc korun. Klidně v televizi.