Programatická reklama – RTB

Programatická… problematická… cože?

Branding – Florbalová škola Bohemians

Je to vlastně taková internetová dražba. Zkratka RTB znamená real-time-bidding, což značí přihazování-v-reálném-čase. Jednotlivá zobrazení vašich bannerů se totiž nakupují v takové super rychlé online aukci. A to s sebou nese obrovské výhody, podívejte se jaké:

Tak v první řadě je to nižší cena. Tu už totiž neurčuje vydavatel, tedy vlastník dané webové stránky, na které chcete svou reklamu zobrazit, ale určuje ji trh.

Druhou výhodou je množství webových stránek, na kterých se reklama může zobrazit. Do této takzvané programatické sítě je totiž zapojeno 99 % českých a velké množství zahraničních serverů, a díky tomu není nutné komunikovat s každým vydavatelem zvlášť – na všechny z nich se dostaneme z jednoho jediného systému. Je to něco jako Mall – tam taky koupíte všechno. My takhle nakoupíme reklamu na webu pro zahrádkáře, stránkách pro mladé maminky i na seznamce.

 

A komu se to teda zobrazuje?
No a to je právě to. Díky tomu, jaké všechny stránky jsou do programatické sítě zapojeny, si můžeme všemožně vymýšlet, jakým způsobem reklamu zacílit. A jak to děláme?

Můžeme si samozřejmě vybrat okruh tematických webových stránek nebo dokonce konkrétní domény, kde reklamu zobrazíme a tím zasáhneme tu správnou cílovou skupinu.  

Můžeme ale také naopak cílovou skupinu určit podle toho, jakou má dané zařízení prohlížecí historii. Ta totiž o člověku prozradí třeba to, o co se zajímal ve vyhledávání v minulosti. Bannery pak tomuto člověku můžeme zobrazit bez ohledu na to, na jaké webové stránce se nachází právě teď – protože víme, že o náš produkt zájem má. Třeba si před několika dny prohlížel šperky, ale žádné nekoupil – my mu teď reklamu na šperky můžeme zobrazit třeba i na stránkách o motosportu.

Samozřejmě můžeme cílit podle lokality na kontinenty, země, regiony, města i městské části podle PSČ. No a nebo podle konkrétní adresy nebo GPS souřadnic na jeden konkrétní bod a okruh kolem něj – třeba 100 metrů. Tomu pak říkáme hyperlokální cílení.

Můžeme zobrazovat různé bannery různým uživatelům podle toho, jaké části vašich webových stránek navštívili. Třeba děkovný banner těm, kteří dokončili nákup na vašem e-shopu. To je takzvaný retargeting.

 

To je super, že? Ale to ani není všechno!

Tahle technologie je dostupná na všech obrazovkách – což kromě počítačů zahrnuje také tablety, samozřejmě telefony, ale dokonce i televize! To je tak super, že jsme tomu věnovali samostatnou stránku – navštivte ji ZDE.

 Každé zobrazení se nakupuje jednotlivě, takže je jedno, kolik jich nakoupíte – žádná množstevní sleva neexistuje. To znamená, že pokud je vaše cílová skupina malá, můžete efektivní kampaň nakoupit už za jednotky tisíc korun. Klidně v televizi.

 

Naše realizace:

Bannery – Nakladatelství Albatros

Bannery – Studio Ypsilon

Nativní reklama – Jsme fér

Mobil video – SČKN

Mobil – Muzeum Lega

Mobil branding – Rockopera

Mobil – Nakladatelství Albatros

Zpět na výpis služeb